zondag 26 juni 2011

souvenir

Van die gerechten waar je naar terugverlangt, ik wil ze allemaal zelf leren koken.
Ze zullen nooit hetzelfde smaken als op de plek waar ik ze voor het eerst proefde.
Maar met mijn ogen dicht zal het perfect zijn.

Ik at ze voor het eerst aan het strand van Bretagne.
Heerlijke hartige snack
nu had ik zomaar in het keukentje van mijn kleine restaurant aan de haven dezelfde smaak.
Het werd raar plakkerig beslag, met ei, melk, wat zout & een scheutje olie.
Maar eenmaal op de bakplaat een heerlijke hartige pannenkoek
Met mijn nieuwe pannenkoekenmaker en na een speurtocht naar boekweitmeel maakte ik mijn eerste eigen Galette,
eerst een met oude kaas, toen een met zachte, geitenkaas, tomaat & peterselie.

Tevredener kun je me niet krijgen
Snel wat cider regelen, laat de zomer dan maar in volle kracht doorkomen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten