woensdag 19 mei 2010

we zijn weer thuis

Het was heerlijk om zondagmiddag mijn eigen warme huis binnen te stappen, na een glorieus bezoekje aan de undergroundboerenmarkt; de madammekes hebben er een serieuze verslaving aan bacalao kroketjes en limoncello truffels aan over gehouden had ik zin om weer lekker te koken. Ik had vooral de oven gemist!
Eerst een wortel-sinaasappel soep gemaakt om ons gebrek aan vitaminen te compenseren. Biokip gevuld met citroenen en ingewreven met olijfolie en grof zeezout in de oven gestopt. Couscoussalade gemaakt, mijn verse kruiden op het balkon tieren welig! En een tomaten-komijn saus voor erbij! Piri-piri van Sterk in eten.... heerlijk welkom thuis diner.

Volgende dag blokjes pompoen geroosterd in de oven. Ik had een restje lamskoteletten snijseltjes in de vriezer van een catering, die heb ik gemarineerd met 5- spice poeder, sojasaus, gember en knoflookolie, Op hoog vuur gewokt met rode ui & wortel. Lekkere eiermie erdoor nog wat mushroomsauce van de Chinees en dan de pompoen erover.
Realiseer me dat dit oranje gerecht uitstekend geschikt is om op de bank voor een voetbalwedstrijd naar binnen te werken..

Gisteren left-over-na-zwemles-diner, aangevuld met bacalao kroketje van de Spanjaard in de Gerard Dou straat (de pijp), vanwege die nieuw verworven verslaving! We gaan snel een vriezer vol maken.

En aangezien ik toch in de Pijp was heb ik Franse worstjes gehaald bij Alain B. En wat we daarbij eten zien we vanavond wel. Als we nog trek hebben na alle lekkere hapjes op ons ghetto-buurtfeest; het zwembad wordt geopend: Hoera!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten