zaterdag 18 december 2010

cateringmarathon

Phew! Dat waren me de weekjes wel...Het land doorreizen om te koken met BN'ers,
een leuke catering in Mini-Bar; vanuit een klein poppenkeukentje verzorgde Mme Charlotte de roomservice. Twee charmante kamermeisjes serveerden 8 gangen op rij in hapjesvorm.
Een ontbijt & lunch voor bij de fotoshoot van een beroemd modemerk!
Toen een ontbijt in Naarden-Vesting, 's morgens vroeg schalen vol scrambled eggs gebakken en een tafel volgestouwd met lekkers. Dat om 5 uur op staan is niet helemaal mijn ding..
Enfin, tussendoor 2 zieke Mademoiselles, kerstdiner op school en toch zo'n 300 kerstpakketten.
Toen gisteren als pièce een door sneeuwstormen luister bijgezet kerstdiner op lokatie...
Met een oven die nooit arriveerde..

Nu een weekend vol restjes...Vooral de gratin, mmmmmmmm
Nog even shoppen voor een nieuwe serie BN'er diners morgen. Nog 2 dagen draaien.
Maar ergens woensdag einde dag lonkt mijn kerstvakantie,
welverdient mag ik wel zeggen. Tussendoor zal ik proberen nog wat kerstdinertips te geven en voor wat menu-idees kun je altijd kijken op mijn cateringblog, via www.madame-charlotte.nl.

Die gratin was 'simple comme le bonjour' ik sneed een gelijkwaardige hoeveelheid aardappels, knolselderij, zoete aardappel & pastinaken in dunne plakjes. Wreef ovenschalen in met een doorgesneden teentje knoflook. Schikte de plakjes knol erin, bestrooide ze ruim met zout & peper en overgoot het met gelijke delen losgelopt ei & slagroom.
Nog zo'n 40-50 minuten in een oven van 180 graden. Fijn!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten