dinsdag 28 december 2010

eten

Een stukje over eten schrijven, pffff...
We zijn wel een beetje uitgegeten eigenlijk.
Gisteren met zijn 3tjes hadden we meer dan genoeg aan 1 portie Peking eend.
En vanmorgen gewoon een boterham met kaas was wel weer heerlijk.

Maar de mooie gedachten zijn wel vollop aanwezig.
Dit feestelijk gedoe doet meer dan ooit verlangen naar eten met herinneringen.
De koude oliebollen bij grootopa & -oma op nieuwjaarsdag, de mützen van die verre Duitse tante.
En misschien nog wel mooier, je eigen eettradities maken. Dim sum met de meisjes om de vakantie te vieren.
De chocoladesaus die hun papa maakt met kerst. Ruziënde en mopperende opa & oma die daar even mee stoppen als ze eten
Het nu al visualiseren van de verjaardagstaart van de kleine mademoiselle die net na oud & nieuw jarig is. Een grote berg van witte chocolade gevuld met frambozenmousse met wit marsepeinen konijntjes.
En ik kreeg deze kerst het zilver van mijn overgroot-oma, bij welke gelegenheid zal ik dat eens in gebruik nemen?
Ik denk op een fijn diner met mijn vrienden. Om te proosten op een mooi 2011.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten