maandag 31 augustus 2009

maandagmorgen

Ken je dat? Zo'n maandagmorgen dat je beter in bed was gebleven. Waar is nu opeens de zomer gebleven? In de motregen naar school, koud & guur. Dat wordt ernstig schakelen..
Het enige dat helpt is comfort food. Me verheugen op de geneugten van de herfst. Appels en peren, ik kan met fatsoen de eerste pan stoofvlees op het vuur zetten. Minstens 1 x per week de aardappels tot puree stampen.
Maar eerst maak ik een hele grote pan tomatensaus van alle superrijpe tomaten die ik nog heb liggen van de catering.
Ik ga ze ontvellen en kook ze met knoflook, sjalotjes en verse kruiden. Ik vries het in kleine porties in. Aangelengd met een liter bouillon en gehaktballetjes hebben we dan zo een pan fijne soep. En die saus mikken we door de spaghetti en die eten we dan het liefst als pippi met de schaar. (ik heb voor dit doel een setje kleuterscharen met ronde punten (contradictie in terminus, je sais) dat is wel zo veilig).
Het komt wel weer goed met mij vandaag.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten