dinsdag 19 oktober 2010

Het beste afhaalvoer

Ik lepel net de restjes naar binnen van ons diner van zondagavond: afhaalIndonesisch.
Dat moet toch wel het meest geweldige afhaaleten zijn!

Na een drukke werkdag, minstens 10 aparte bereide, gemarineerde & gestoofde dingen eten.
Zonder naar de keuken te lopen voor iets anders dan borden.
Wat een luxe als dat voor je wordt klaargemaakt. Ik ben dol op koken, begrijp me niet verkeerd, maar na de hele dag boven dampende liters soep is het soms even genoeg geweest.
Dan krijg ik er nog gratis de plezierige jeugdherinneringen bij, feest was Indonesisch eten.
En zelfs de madammekes vinden het heerlijk.
Wij bestellen bij Betawi aan de Admiraal de Ruyterweg, moeder & zoon bestieren de toko en er staat een hele kudde koks in de keuken. Ze hebben heerlijke saté kambing, heel veel vegetarische gerechten. We zijn dol op de vers gefrituurde oliebolletjes gevuld met bloemkool of broccoli en zoetzure saus. Ruim bestellen voor 2 is genoeg voor 4 en een lunch van de restjes.
Nu ik er zo over zit te schrijven vind ik dat ik maar weer eens een rijsttafel ga maken. En dan veel mensen vraag om het op te eten.
Maar eerst koop ik Boekoekita, daar vind ik vast een paar mooie aanvullingen op mijn repetoire.
Dan laat ik een familiefeest uit mijn jeugd herleven, toen alles in mijn ogen nog goed was. En dan denk ik er de grapjes van grootopa over die vissies met die oogies wel bij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten