woensdag 14 april 2010

veel groenten

Dat ging ik voortaan eten, DUS....
In de winter wil ik nu eenmaal aardappeltjes met room en kaas uit de oven. Glazen rode wijn met stukken kaas. En als ik niet oplet kan mijn maag weer steeds grotere porties aan. EN begrijp me niet verkeerd, ik ben dol, zo niet trots op mijn rondingen. Maar wel in de juiste verhouding..
Dus even de boel resetten; voor nu veel groenten:
Gisteren 2 flinke aubergines gestoofd met ui, gember, korianderzaad, een pepertje en een klein scheutje kokosmelk. Een hele berg paksoi gewokt met knoflook en heel weinig olie en een klein scheutje Chinese rijstwijn.
Kip geroosterd in de oven met 5-spice poeder. Heel erg lekker.
Vanavond de restjes kip door de bami, met veel wortels, boontjes en ander groen spul. Als de zon zo blijft schijnen komt het wel goed met dat gezonde-eetproject van mij.

Ik zag Sophie Dahl een Thaise garnalensoep maken gisteren, die zet ik maar op het menu voor vrijdag denk ik..
Als knabbels cruditée met korianderdip, dan sashimi, die garnalensoep, misschien een curry en dan toch wel de yoghurttaart.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten