zondag 29 augustus 2010

herfst

Ik ben bezig met een verleidelijk voorstel zoals ik mijn cateringoffertes pleeg te noemen.
Maar het is moeilijk met dit rare weer.
Ik heb mijn eerste zelfgekweekte kruiden maar te drogen gehangen voordat de plantjes er met dit barre weer compleet aangaan. Mijn zelfgeplantte dahlia's zijn al vernietigd.

Vieren we de nazomer en eten we nog even licht, frisgroen & zonnig? Of ontkennen we het weer niet en gaan we gewoon alweer voor de herfst. Gisteren de eerste pompoensoep gemaakt. Vandaag maar gewoon een restje wildzwijnstoof uit de vriezer getrokken, weliswaar opgefleurd met knapperig groene doperwtjes, maar toch....
Er zijn natuurlijk volop paddestoelen. En ik heb mijn vissen toch al liever weer even gerookt dan rauw in citroensap. Ik ga denk ik voor die catering over een paar weken voor de Mediterane nazomer. Geconfijte uien en ansjovis, pompoenpuree, maar ook taartjes met Franse kaas en knapperige amandelen. En iets met courgette..

Ga morgen maar eens met mijn neus in mijn collectie boeken & bladen, ik kom er vast wel uit met die hapjes. Wordt vervolgt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten