zondag 1 augustus 2010

vakantie rekken

Ik ben niet de enige, die op reis flink inslaat van de plaatselijke lekkernijen om het vakantie(eet)gevoel thuis zo lang mogelijk te rekken.
Ik ben nog steeds een beetje in Frankrijk:

's Morgens een paar kopjes koffie met een stukje toast & kastanje jam
voor de lunch een lauwwarme salade met boontjes en wat geconfijte gans.
En dan tegen een uur of 5/6 krijg ik trek in iets zoutigs en schenk een glaasje wijn in
Voor Pastis is het hier nu echt niet warm genoeg.
Ik snijd er wat plakjes droge worst bij.

Tegen een uur of 8 eet ik wat warms en dan kaas toe. Nog een kopje koffie met een stukje donkere chocolade met caramel en brokjes fleur de sel.

Deze week ga ik alle mooie uitjes inmaken die ik daar in grote zakken kocht, weckpotten genoeg na een rondje supermarché. Met alle blikjes gans (confit, rilette, cassoulet, foie) die ik scoorde op een boerderij in de heuvels van de Périgord wordt het zo nog heel lang nagenieten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten