maandag 20 juni 2011

Nieuw eten, iets met vis

Er zijn smaakcombinaties die ik nog nooit heb geprobeerd zelf na te bootsen.
Maar het pallet van mijn smaakpapillen kan inmiddels in gedachten koken.
Ik hoef niet meer in de keuken te staan om een nieuwe smaak te bedenken.
Dat kan zachtjes zingend op de fiets, of mijmerend op de bank boven mijn nieuwste favoriete kookboek.
Op het moment van creëren is het nog een kwestie van finetunen.

Zo kook ik tegenwoordig aan het water: www.mokumaanzee.blogspot.com
Daar eet je tijdens een diner minstens 1 x vis.
Welke dan? Er is een keuken met enige opwarmbeperkingen.
Deze voormalige watersportkantine heeft vooral uitstekende frituurmogelijkheden

Een soort visstoof moest het worden, waarbij de je sappen lekker kunt opdippen met dikke frieten.
' n beetje zuidelijk temperament op een feestje is altijd goed, poging tot Zarzuela werd het.
Als basis een heerlijke tomatentoestand gemaakt met gefruitte ui, zeezout, gepofte knoflook, pepertje, wijn, saffraan.
Daarin langzaam de vis gegaard. Heel kort zodat alles netaan gaar was.
Zodat bij het opwarmen toch een prettige versie van visgaarheidsperfectie was ontstaan al zeg ik het zelf.
Fijn, gelukt! Blije mensen aan tafel!

Zo voeg ik zo nu en dan iets toe aan mijn repertoire..
Dus als je binnenkort een grote groep mensen te eten krijgt, kleine groepjes mag ook...
en je hebt zin in vis. Bel Le Catering-Mme Charlotte

Geen opmerkingen:

Een reactie posten