woensdag 8 juni 2011

Zomerse eetinspiratie

Op een regenachtige morgen aan de Zeeuwse kust zag ik Julie & Julia, heerlijke film.
Over mensen met dezelfde deformatie als ik, het allerliefste het allerlekkerste eten koken en dat het liefst opeten met hen die je lief zijn en daar iets fijns bij drinken. Muziekje aan, oui,oui!!
Een geweldige minnaar staat nog op mijn verlanglijstje maar nu mijn vel en ik zo innig zijn de laatste tijd komt dat ook wel weer goed.
Maar dat eten dus, ik besef me dat ik geïnspireerd door bovenstaande dames wil blijven leren. Dat vergt wat inspanning, eerst een paar nieuwe messen. Laten slijpen en minstens iedere week een nieuw recept testen.
Een eend ontbenen, vullen & braden, dat moet zeker voor het eind van de maand een keer lukken. Ik moet nodig meer leren over kippenlevertjes, een jeugdtrauma dat toch eigenlijk heel fijn kan smaken + een geweldige menu-kaart maken voor @mokumaanzee.
Ik denk aan:
Worteltaart & karnemelk scones met zelfgemaakte aarbeien-rabarberjam,
gimme-pops in de vriezer, verse kruidenthee en goede koffie. Zelfgemaakt ijsthee, limonade, sap uit de saptap, wijn, bubbels en koud bier.
Tosti’s in allerlei varianten & salades met fijn brood & Madame’s kruidenboter.
Geweldige frieten met huisgemaakte tartaar saus.
Bitterballen, garnalenkroketjes en vegafrituur-toestanden.
En daghappen: satéetjes met rijst & zuur, curry, spareribs van Worstmaker & Madame Charlotte, Gegrilde vissen met salade…
Dat wordt ongetwijfeld heel erg fijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten