woensdag 16 juni 2010

Zelf geoogst

De boerderij met moestuin van vriend GJ, ik wijd er graag over uit..
De bomen stonden krom van de vlierbloesem, de moestuin krom van de distels en de brandnetels. Ik heb een paar grote werkhandschoenen aangedaan en ben aan de slag gegaan.
Lief plukte een tobbe vol vlierbloesems en ik schoonde de moestuin op. Het was net schatzoeken: ik vond aardbeienplantjes en wilde tomaten. Een zonnebloem en aardappelplantjes. Prachtige snijbiet & paksoi. Veel doorgeschoten rucola, maar die doorgeschoten paarse bloemetjes waren wel fraai. 4 Soorten sla en wel 5 soorten kruiden waaronder peterselie, platte en die krulversie voor bejaarden en wegrestaurants.
We aten er heerlijk van:
De snijbiet met buffelmozzarella en een salsa verde van al die kruiden met citroenzest.
Tabouleh en sla met oranje bloemen van mijn balkon. Ik had van de Pure Markt nog een artisjokkenbrood met pancetta (in de vriezer). Wat tomaten-komijnsaus met geconfijte uitjes en gebakken venkel met worstjes. Glaasje goudkleurige wijn. Gewoon fijn!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten