donderdag 8 april 2010

onze oppas

Met haar naam uit een Pippi Langkous-boek en haar mooie eigenschappen: duidelijk, geduldig, goedlachs en zéééééér flexibel heb ik haar inmiddels vergeven dat ze niet kan koken. Onze oppas: 18 lentes jong!

Dat betekent goede planning, want als Madame voor zaken elder dineert of tot in onchristerlijke uren doorwerkt moet er iets lekkers klaar staan voor de meisjes. Gelukig ben ik deze week zowiezo de porties gaan verdubbellen. Er zijn lentebaby's op komst en het fijnste kraamkado is toch wel een tas eten. Dus er is al zachte kippendijenfilet in massala-kokossaus.. Daar heb ik rijst bijgekookt (want ook dat vraagt ervaring), toen die nog warm was heb ik er een pak tuinerwtjes doorgeroerd. Die mag straks nog 2 minuten in de magnetron. De kip op een laag vuurtje opwarmen en dan rasp ik zo nog een stuk komkommer, roer die met wat gepofte knoflookolie en zout door de yoghurt dus er kan gegeten worden.

Kant en klaar gevulde ravioli's koken gaat ook nog wel. Vogende x braad ik vast een kippetje dan mogen ze zelf sperziebonen koken, sla maken en friet halen. En anders vraag ik als de zaken goed gaan of sterkineten.nl eten komt brengen.

2 opmerkingen:

  1. Mag ik haar misschien even lenen volgende week vrijdag? Ik heb dan namelijk een fijn dinertje en onze eigen oppas kan niet. Er zal heerlijk eten voor haar klaar staan.

    BeantwoordenVerwijderen