vrijdag 2 april 2010

Paasvoer

Een lam hoort erbij, een zuiglammetje mag niet van mijn lief qua zielig.
Maar ik wil 't wel graag zacht en mals. Dat wordt dus lang & zachtjes garen in de oven.
Ik ga zo een bout met been halen en een pondje lamsgehakt. Dat meng ik met veel peterselie, een beetje knof, ricotta, een eitje, broodkruim en veel citroenzest.
Dan met mijn versgeslepen opinel; dit stalen buigmes blijft mijn scherpste mes. Met veel liefde en geduld het been eruit snijden zonder de bout open te snijden. Dat gat vullen met het gehaktmengsel en dichtprikken. Oven op 160 graden en dan een uurtje of 4-5 garen schat ik. Het vlees mag nog een beetje roze zijn. Met spinazie, krieltje met zeezout & roomboter én bospeentjes in sinaasappelsap moet dat best lekker worden.
Dat lamsvlees dan op kamertemperatuur in mooie plakken snijden.
Een lente stamppotje met postelein kan natuurlijk ook, of verse tuinboontjes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten