zondag 4 april 2010

Vis & Ko

Vis zoals vis bedoeld is. Ik had me bijzonder verheugd om bij chef Imko Binnerts te gaan eten. Ik trof hem ooit bij een perspresentatie van een diepgevroren visverkoper en was daar al bijzonder onder de indruk van zijn kunsten.
Vis & Ko dus, om het paasweekend in te luiden. Maar ik was liever bij de chef thuis aan de keukentafel gaan zitten. We werden in de te verwachten stijl ontvangen, een heerlijke zilte vislucht gecombineerd met een hele vriendelijke blonde dame die ons onze plek wees. Maar toen ging het met de bediening nogal mis. Jammer want het eten was heerlijk.
We kozen het menu van de chef, met begeleidende wijnen.
Ik kreeg om te beginnen een hele fijne oester bij mijn extra slokje cremant. Toen een heerlijke zeevruchten salade; kreeft, Hollandse garnalen, kokkeltjes. De couscous had er niet bijgehoeven.
Dan het hoogtepunt: Een op de huid gebakken stuk kabeljauw met een bloemkoolmousse, geroosterde amandelen en een olie die niemand kon uitspreken. Heerlijk, hapje voor hapje geproefd met een begeleidend slokje. Zo langzaam mogelijk gegeten om het extra lang te laten duren. Met mijn ogen dicht at ik dit een op beschaduwd terras aan zee en was compleet gelukkig.
Maar er kwam nog meer; een versgebakken mulfiletje met tuinbonen & gefrituurde ansjovisjes in een iets te zout vissausje maar verder fijn.
Als pièce een gepocheerd stuk heilbotfilet met lamsoren en een geroosterde paprikasaus met korianderolie. Ook een feest om te eten.
Echt vis zoals vis bedoeld is. Toen we gingen werd ons verteld dat er aan de bediening hard wordt gewerkt. Goed om te horen want om het eten komen we heel graag terug. En als de rest dan ook als een warm bad aanvoelt zou het een klein Haarlems vissprookje zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten