zondag 27 maart 2011

slagers

Ik heb een zwak voor slagers.

Gisteren op bezoek chez Caulils bij Floris Brester & Diny Schouten ging mjjn hart weer sneller kloppen.
Als je met zoveel liefde over je producten praat..

En dan de slagerschorten.. Madame Diny in een prachtig gestreept exemplaar, een schortjurk met groene streepjes en Mr Floppie in een een schouder exemplaar van krispend wit katoen. Geweldig.
Worst die met liefde in kleine plakjes wordt gesneden.
Boudin blanc met morilles, stukje bloedworst, gekookte worst, rillette, potjevlees en een keur aan pâté's.
Die piepkleine blokjes gelei!!

Gewoon geweldig.

Ik overweeg serieus om een tijdje te gaan stagelopen bij mijn favoriete slager. Ja net als Julie van Julia. Hoewel de betovering voor hen die slager zijn dan wellicht wat minder magisch wordt.
Ik blijf gewoon omrijden voor osseworsten, venkel- & kalfsworstjes Beemster landvarken en duimdikke entrcôtes naar de Wakkerstraat, volg de pasteibakker voor de peterselieworstjes, boudin blanc..

Uit enthousiasme heb ik een geitenbokje besteld, kan ik komend weekend direct met mijn slagersdriften aan de slag,
Maar laten we rustig beginnen met een saté kambing. Binnenkort salade met rosé gebraden geitenbout. Met pasen geitenkoteletjes met salsa verde en nieuwe aardappeltjes. Geitengehaktballetjes.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten