donderdag 14 april 2011

Fruits de mer

Zonder het geruis van de zee op de achtergrond blijft het toch altijd een beetje behelpen.
Maar ook zonder zand in de buurt blijft het een godenmaal.
Zo'n prachtige grote schaal met stukjes ijs en vruchten van de zee, ofwel vissies zoals de mademoiselles alles dat zwemt plegen te noemen.



Maandag dineerden we in restaurant Amsterdam en verorberden zo'n godenmaal.
Vrijdag ga ik zelf aan de slag, maar dan liefst nog mooier en beter.
Er zullen oesters zijn, grote garnalen, veel soorten schelpjes & kreeft.
Verse knoflook voor in de dip is al gepoft.

Verse zeevruchten smaken naar dat het leven goed is,
tijdens lange zomervakanties op Terschelling vroeger vingen we garnalen en kookten ze in zeewater op het strand, geweldig.
Op mijn eerste tienertour langs de Franse kust genoot ik in Bretagne tot afschuw van mijn eerste grote liefde al van een enorme schaal vol kokkeltjes en schelpjes.
Een mosselfestijn in Philippine,
Zeebanket in de Zuid Franse zon.

En morgen op mijn verjaarsdiner........

Geen opmerkingen:

Een reactie posten