zaterdag 16 april 2011

Het godenjubileumchampagnefeestmaaldiner

Ja je wordt maar 1 x 40, en 40 is het nieuwe 30 heb ik net geleerd.
Dat moest gevierd worden.
Liefst had ik een mannetje of 50 voor dit diner uitgenodigd,
maar aangezien ik ondanks de respectabele leeftijd nog geen landhuis en bijbehorende liquide middellen heb verworven nodigde ik mijn liefste vriendinnen uit en het was goed.

We toasten met heerlijke champagne en oesters.
Er was fijn brood met boter waarin citroenzest, knisperende zoutkristallen & wat fijngesneden blad peterselie

Gebakken verse coquilles met beurre blanc op veldsla met Hollandse garnalen

Pasta vongole, met die hele dunne pastasliertjes die ze engelenhaar noemen,

Gekoelde flessen Picpoul en zacht bubbelend bronwater

Toen kwamen de scheermessen, de kokkeltjes & de kreeft
met gepofte knoflookmayonaise.
Al dat kluiven & kraken was geweldig.

En als dessert romige yoghurttaart met in prosecco & rozenwater gepocheerde rabarber & frambozen

Daarbij werd ik bedoldven onder de weelderige cadeaus, hoera voor mij!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten