maandag 18 april 2011

ottolenghi

Ik had al door zijn boek gebladerd, lofzangen aangehoord en er over gelezen.
En nu kreeg ik zijn mooie kookboek cadeau, wat fijn!
Ik heb er uren in zitten lezen dit weekend,
Alle smaken in me opnemend, heerlijk hoor.
Ik denk dat er deze paas wel een linzensalade met spinazie en yoghurt op tafel komt.

En het idee om tarte tatin van groenten te maken klinkt geweldig!
Wel met een zanddeeg in plaats van bladerdeeg...
Ik denk aan een versie met bospeentjes & steranijs.

En al die koude soepen..
Op een zomers feestje een glaasje heerlijke groene yoghurtsoep, hmmmmm
En die groentenkoekjes, ook perfect van te voren te bereiden.
Ook goed voor een lunch.
Dips van tuinbonen met humus, gemarineerde venkel.

Kroketten van aubergine, die klinken helemaal geweldig.
Net als hij lust ik er zo af en toe wel een stukje vlees bij, maar dat hoeft zeker niet iedere dag!

Vanavond eerst maar eens een omelet met spinazie, krieltjes, muntyoghurtt &
gegrilde courgettesalade met hazelnoten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten