vrijdag 4 februari 2011

arabisch

Zin in iets kan zomaar opborrelen
Zo blader ik virtueel eens door het nieuwe arabia blog www.arabiacafe.nl en voor ik het weet vind mezelf terug bij de Turk op de hoek in plaats van de buurtsuper. Later blader nog eens door Bismilla Arabia en voor je het weet sta ik aubergines te poffen, bonen te pureren met olijfolie & citroen. Ik gril wat pompoen en laat couscous wellen.
Sta peterselie & munt ragfijn te snijden, kneed wat komijn, chili & gember door lamsgehakt.

Het is toveren met smaken & geuren en dan opeens heb je een arabische eetbaar schilderij op je bord.
Warme couscous met verse kruiden & geroosterde pompoen, een halve gepofte aubergine met peterselie-citroenolie, een lamsburger, beetgare boontjes en Turkse yogurt met een scheut van de verslavend lekkere citroen piripiri saus die we in de webwinkel verkopen.

En pas na de laatste hap kalmeert het geborrel een beetje en een tevreden gevoel overvalt me. Na zo'n maaltijd kan ik wel weer een paar dagen snertweer aan, denk ik...
Weet je trouwens dat je die prachtige arabia boeken en alle benodigde kruiden kunt kopen in de webwinkel van madame charlotte? We kunnen ook iedere dag prachtige blikjes binnenkrijgen voor al die kruiden...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten