zondag 13 februari 2011

na het zoet

Na het bakken van honderden valentijnskoekjes, prinsessentaart en tafels vol ander kleverigs ben ik wel weer toe aan iets hartigs.

Toast met rauwe ham en scrambles eggs vanmorgen was al een goed begin.
Daarom nu mijn favoriete hobby, dromen over mijn volgende maal.
Een lome lunch van gebraden kip met een vers uit de tuin geplukt salade op een zonnig buiten zit er vandaag helaas nog niet in.
Hoewel het eigenlijk precies is wat ik nodig heb.
Nou ja, als ik straks toch in de buurt van de nieuwmarkt ben is een flink bord rijst met kip & eend van de tl Chinees wel een erg goed idee. Of vanavond mijn favoriete aubergine toestand maken, met hoisinsaus, wat bosui en noodles..

Uiteindelijk wordt het vaak compleet iets anders, maar het is echt mijn favoriete tijdverdrijf.
Soort pesto van cavallo nero met ansjovis (of bjj gebrek daaraan boerenkool) is ook wel een goed idee, dat lijkt me een waardig afscheid van de wintergroenten. Ah! Ik heb binnenkort een copieus Italiaans getint diner. Dat worden antipasti van wintergroenten.
Daarna wordt het wel tijd dat er wat groene blaadjes boven de grond komen. Want hoe lekker ook, ik ben de knollen & pompoenen gewoon een beetje zat en behelp me al regelmatig met groen diepvriesspul.

Misschien is dat wel het perfecte lome zondagmaal. Een pasta primavera 'del frigadero'. Knapperige erwtjes, er is nog een handje boontjes, slagroom, snufje salie en citroen. Pasta erdoor en lekker veel pitige kaas. Dat lijkt me voor het komende half uur een geweldig goed idee. Maar ik ga nu eerst nog maar een potje koffie zetten.

Ik laat nog wel weten wat het geworden is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten