zaterdag 26 februari 2011

even geen vlees

Schrijf ik zoveel over vlees? Ja, ik ben er wel dol op.
Een lekker gebraden kippetje, zacht lammetje, mooie gehaktbal, stukje wild, stoofpot.
Maar ik kan ook heel goed zonder.
We eten dan risotto, of een lekkere pasta.
Een stamppotje met blokjes oude kaas erdoor, bijvoorbeel één met raapsteeltjes & een flinke scheut karnemelk.
Bij een tafel vol arabische mezze taal ik niet naar vlees,
geroosterde groenten, groenten & yoghurtdips, gegrilde plakjes groen, frisse kruidensalades.

Ok, ik ga de uitdaging aan:
een weekmenu zonder vlees & vis:

Maandag: aardappelpreisoep met tosti's, liefst van zuurdesem en brie voor mij, de mlle's gewoon met belegen kaas
Dinsdag: nasi met vegetarische stukjes (de enige smakeljke vleesvervanger van AH vind ik), zonder trassi maar lekker pittige met kroepoek en een gebakken eitje
Woensdag: Auberginepasta, bak kort en heet een aubergine in mini blokjes, blik tomaten erbij, rood pepertje, zwarte olijven en tagliatelle "al dente"
Ok, ben nu in de echte wereld wel toe aan een stukje vlees, vooral omdat het hele gezin mee-eet.
Die willen best een stukje kip bij de rijst, want met tofu hoef ik voor hen niet aan te komen zetten
Donderdag: spinazietaart (afgezaagde vega klassieker maar met lekker deeg en pittige kaas & ricotta heel lekker) met een frisse salade
Vrijdag: Zelfgebakken Friet !!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten