woensdag 2 september 2009

eten in de grote stad

Ik weet het, ik heb makkelijk praten. Een Turkse winkel aan het eind van de straat. Een geweldige groothandel op 10 minuten fietsen. Ook de bakkerswinkel, marqt: 10 minuutjes. De Haarlemmerstraat met de lekkerste olijfolie, portugese delicatessen, de kookboekwinkel: 5 minuten op de fiets.
15 minuten met de auto en het ligt in de Japanse en Chinese winkels voor het oprapen. Ik voel me een bevoorrecht mens.
Daarvoor heb ik over dat ik voorlopig in mijn kleine, maar zeer fijne appartement blijf wonen. En niet ergens buiten met een tuin, een grote open keuken en een eigen aanlegsteiger.
Nu heb ik een plan, al die kruiden, olie en andere accessoires. Die terloops in allerlei receptuur wordt genoemd. Die ga ik, mits houdbaar, in onze webwinkel verkopen. Ik ben al begonnen met het samenstellen van een kadopakket met dat heerlijke arabische kookboek: arabia. En daarbij alle kruiden die niet bij de gemiddelde buurtsuper te krijgen zijn. Ook een flesje oranjebloesem.
Ik ben druk doende om het assortiment samen te stellen, dus als je iets mist. Graag zou willen bestellen. Roep maar. Ga ik op zoek naar leuke zakjes om het in het doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten