woensdag 16 september 2009

wild en herfst

Voor ik koud mijn tweede kopje koffie op had vanmorgen werd er voor mijn ogen zeer vakkundig een ree uit haar jasje geholpen. Wat een geweldige masterclass wild, georganiseerd door de Kweker en Pieter van Meel. Neef Koen; chef van Hotel de Goudfazant had gekookt. Wat wil je nog meer?
De wondere wereld van de restverwerking, want een hertenbiefstukje bakken, dat kennen we wel. Maar welk stukje is de sucade en op welke temperatuur stoof je die?
Poolse Pavel sneed de sterren van de hemel. Ik heb nog nooit iemand zo vakkundig zien staan snijden en fileren. Een beetje Siciliaan zou zijn stropdas afbijten van jalouzie.
En ik kan niet wachten om zelf pat
é te gaan maken. Maar ook hazenbouten stoven, voor in de ravioli of bij de puree. Mijn eerste gebraden gans met appeltjes, pancetta en steranijs. Ik ben vastbesloten alle vruchten van de herfst dit jaar tot een flinke persoonlijke receptenbundel te maken. En daar dan voor de volgende herfst iets mee te doen.
Buiten wordt nog getwijfeld tussen de zomer en de herfst maar ik ben er klaar voor.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten