donderdag 26 november 2009

broodtrommeltjes


Iedere dag geef ik mijn liefjes hun lunch en hun fruit mee in een trommeltje. Ook ik heb niet altijd tijd voor of zin in handgevlochten broodjes en zelfgebakken volkorenmuffins met geraspte worteltjes. Maar broodjes met worst en kaas en een appeltje kan echt niet iedere dag. Terwijl ik voor Allerhande de leukste kindertraktaties en de gezelligste lunchtrommeltjes bedacht was ik 's morgens thuis allang blij als ik brood in huis had. Maar op een gegeven moment geldt toch echt het uitvoeren wat je preekt. Dus ik kocht roze lepeltjes. Zorg voor een lekker yoghurtje of een danoontje. Plakjes komkommer. Een lief briefje of een gek zelfgeschreven etiket op hun waterflesje. In het broodtrommelboek van Marije Vogelzang vind je allerlei tips om de juiste dosis liefde voor onderweg mee te geven. Geweldig ter inspiratie. En ook die van mij lusten de ene dag opeens geen appels meer, ook niet als je er bloemetjes van maakt. Laten hardnekkig broodkorstjes liggen en blijven zeuren om voortaan elke dag witte boterhammen en fristi mee. Maar met de juiste afwisseling en zo nu en dan een verrassing. Gaat alles meestal wel op en laat ik ze verder met een gerust hart aan de zorg van anderen over.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten