zaterdag 14 november 2009

wintervoer

geroosterde knollen...
Als ik op de markt sta voor mijn favoriete groentenkraam dan wil ik in een minuut of wat bedenken wat ik de komende dagen zal eten en bestel daar de bijbehorende groenten bij. Ik dacht dinsdag: Sint Maarten, prima dag voor erwtensoep. Flinke knolselderij ingeslagen. Maar woensdag om een uur of 4 ging ik die natuurlijk niet meer maken. Dan donderdag bami, dus wortels gekocht. Maar die waren woensdag al in de broodjes falaffel verdwenen. Bijbehorende lamsspareribs maar weer met marinade en al de vriezer in. Voor de hongerige dametjes een pasta in elkaar gedraaid en dan voor lief en mij..eh.. Wat ligt er in de groentenhoek? Die knolselderij, nog wat aardappels en 1 verdwaalde wortel. Ik weet het goed met ze gemaakt. Oven voorverwarmen op 220 graden. Alles schillen en in evengrote stukken gesneden. Rijkelijk besprenkeld met olijfolie, versgemalen peper en grof zeezout. En zo'n 40 minuten de oven in tot alles goudbruin ziet. Ik heb er worstjes bij gebakken en een fijne bak sla gemaakt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten