maandag 3 januari 2011

Een nieuwjaars weekmenu

Wat zullen we deze week eens eten, dat bedenk ik me regelmatig.
Ik maak dan een serie plannen voor de komende dagen waar ik me niet altijd aan houd.
Zal voor nu eens hardop ons weekmenu overpeinzen...

maandag:
Vanavond is makkelijk, de kleine Mademoiselle is vandaag echt jarig en heeft lasagne besteld.
Ik maak 2 soorten, lekker veel voor onverwacht bezoek. 1 vegetarische met ricotta, provolone & spinazie
en een klassieke met bolognese, alles wat over is kan zo de vriezer in....

dinsdag:
Er is nog een stuk cha sieuw, er is nog superlekkere bouillon van de Chinees gemarineerde kippetjes en er zijn nog wortels.
Met een beetje extra groenten en wat rijst wordt dat een fijn maaltje

woensdag:
Meer opeten in plaats van laten verpieteren en weggooien is een van mijn nieuwjaarsvoornemens. Dus eten we in ieder geval aardappels vandaag. Meer vis is ook zo'n voornemen. Dus aardappeltjes uit de oven, of gekookt met peterselieboter, een gebakken visje en groene boontjes. Daar zijn de dames dol op.

donderdag;
Dan hebben we krankzinnig laat balletles, ik maak dan een grote pan soep denk ik die we ervoor alvast grotendeels kunnen leegeten. Als we dan thuiskomen nog een blik witte bonen in tomatensaus. Wel die van Heinz, de enige lekkere. Daar hebben we er altijd wel een paar van staan. Voor de mademoiselles dan, ik heb voor mezelf een voorraad kleine blikjes cassoulet uit de Franse supermarché

vrijdag:
Heb ik het rijk alleen, dus wordt het extra pittige afhaal Indonesiër of lekker uit eten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten