zaterdag 22 januari 2011

een vis

Goede voornemens, ik neem ze ze me nooit persé per 1 januari voor, maar zo in het algemeen.
Dat de afgeschudde kilo's eraf blijven, lekker blijven eten. Wat vaker in een zwembad duiken. Minder vlees en meer vis eten.
Liefst zo vers mogelijk.

Dus fiets ik op zaterdag naar de markt voor een verse vis.
Ik kijk zo even op de vissenseizoenskalender en bestel dan bij de visboer een mooie grote vis. Laat hem schoonmaken en vul zijn buik dan thuis weer met wat laurier en citroen. Wrijf hem in met zout & peper.
Even in een hete oven tot hij net gaar is.
Maak er witte bonenpuree met gepofte knoflook bij, (een afgespoeld blik of een pot met bonen met lekkere olijfolie, zeezout & gepofte knoflook opwarmen & fijnprakken).
En serveer met een salade van fijngesneden venkel & sinaasappel. Met wat honing & geroosterde kummelzaadjes.

Ik ga voor een Dorade denk ik.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten