maandag 29 maart 2010

Op de markt

Wat ik later worden wil, marktkoopvrouw geloof ik niet..... Ik heb gisteren een geweldige dag gehad, maar juist omdat het maar een aantal x per jaar is, is het leuk. Ik voelde me wel een beetje een van hen.
Met mijn grote volgeladen auto stond ik in de rokende file het Pure Markt terrein op. 's Morgens had ik alle spullen al in mijn auto gepropt. Turflijst mee, kassa mee, draagtasjes, inpakpapier en alle waar.
Op de markt uitladen. Mijn hele stylingidee vervloog in de wind. Leuke paasarrangementen, WOOEEIIIII! Dus de gele kuikentjes bleven in hun doosjes, alsook de leuke vlaggetjes. Alle losse spullen propte ik in de eiermandjes. Met veel keukentouw bleven de bloesemtakken en de vogelkooitjes wel hangen.
Roze BB kleedjes vastgeknoopt en alles erop gezet.
Verkopen maar! Uiteindelijk met 3 jassen aan was het helemaal niet zo koud. Het was leuk druk! Moet je nagaan hoe het hier straks in de volle lente is.
Door de zoete aanvoer van koffie, steakpie's van de taarten man, geroosterde merquez, short bread ven Stelle en glaasjes bubbels door Monsieur D. mijn partner in crime hielden we dapper vol tot het eind.
Alles in de bakfiets uit het park vervoerd, iets Puurder dan heen in de file. Naar huis, handen opwarmen. Biofrieten met mayo eten en al roze kauwgombalbellen blazend in de auto naar huis.
Dankzij de schapenwol gevoerde laarsen alleen maar zere sjouw-spieren in mijn rug. Ik vier gewoon vandaag mijn lome zondag. En pas over 4 weken weer!
Ben echt alleen geschikt als gelegenheidsmarktvrouwtje. Schrijf vandaag weer warm achter de laptop over eten en ga zo met een kop koffie even zitten kijken hoe mijn vers-gezaaide kruiden ontspruiten.

1 opmerking:

  1. Hoi, wat een leuke site, ik ben je nu gaan volgen. Heb zelf ook een site met dingen die me dagelijks in en om het huis bezig houden: http://homekreatief.blogspot.com/

    Groet, Fleur (alias Francien Opdebeker)

    BeantwoordenVerwijderen