maandag 23 mei 2011

die eet!

In al mijn culinaire enthousiasme heeft mijn lieve lijf al vele maten gekend,
en kreten als: het gaat om de inhoud, rond is mooi & zacht, zijn allemaal waar.
Ik werd evengoed bemind & geprezen.
Maar hoeveel ik ook van eten houd, ik hou ook van mijn taille..
En die was al tijden zoek.
Ja, wat moet je dan accentueren? Daar kan geen bloem in je haar tegenop!

Toen mijn gezondheid in het spel kwam, ik ben geen 18 meer, werd het tijd voor actie, hoewel.
Het was maar heel even afzien, een akelig virus deed mij een maandje leven op water, vruchtensap & kruidenthee.
Zeer doeltreffend, maar zoals de tijd mij leerde,
houd dat er maar eens af...

Een afgedwongen eetpatroon houdt net als het voornemen 3 x per week fanatiek te sporten geen stand.
Dus bleef ik lekker eten, maar veeeeeel minder.
Ik heb mijn dagelijkse alcoholinname omgezet in een part-time affaire.
Mijn verhouding met zowel Ben als Jerry is nu een oppervlakkige fling.
Mijn nieuwe geliefde heet: Marie-Henriette, diepgaand dagelijks contact tot op de bodem!

Ik eet enkel lekkere dingen, veel groenten & fruit.
Neem naar dreigende bachenalen de auto, ik rijd immer sober terug naar huis.
En ontzeg me niets, enkel enorme hoeveelheden.
Het werkt wonderbaar.
Mijn kledingmaat is weer gewoon confectie,
ben nog steeds rond maar met een taille.
En het voelt echt heel erg fijn!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten