zondag 8 mei 2011

vakantie

Je begint de dag met een versgebakken broodje, vreemd genoeg van Bakkum tot Texel zijn dat overal Kaiserbrödchen?!?!
Misschien ter intergratie van al die Duitsers die onze kust overspoelen zodra de zon weer schijnt.

Maar ik ga verder..
een kopje koffie.

Hier en daar een broodje kroket,
Ijskoude cola, en vooruit, koffie zetten is ook zo'n gedoe.
Doe maar vast een wijntje, en ach doe nog maar 1.

Chippie erbij? Crackertje...
Doe anders nu maar een biertje, of vooruit nog een wijntje.

Me overgeven aan moeders pot is dan ook fijn.
Ik ben namelijk nogal moeilijk de keuken uit te slaan en weet me altijd wel weer ergens achter een barbecue te wurmen,
Maar echt gekookt is er niet, zeker als er bijna geen fatsoenlijke ingrediënten te vinden zin.

Van mijn culinaire geloof mag ik namelijke geen vieze dingen eten.
Vieze dingen drinken gelukkig wel.
Zoals Juttersbitter, daar krijg je hele gezellige avonden van....

Maar gisteren terugkeren in de bewoonde wereld was ook fijn, ik fiets naar de hoek van de straat en vergaap me even aan de schatten aan groenten & fruit. Koop alles wat ik wil en ben maar weer gewoon lekker gaan koken.

Uien geconfijt en geserveerd met een restjes gans in een weckpotje, appelkappers & salade met frambozendressing
Zelfgemaakte citroenkruidenboter met crostini
Kip in salie-citroen saus
Nieuwe aardappeltjes uit de oven en krakend groene boontjes
En sgroppini toe...

Sgroppino: Koop citroensorbetijs, schenk er een flinke scheut ijskoude wodka bij een een glas prosecco, even door de blender halen & ijskoud opdrinken. Ga ik ik de komende dagen maar even op water en brood...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten