zaterdag 28 mei 2011

verse kruiden

Er waren tijden waarin het veelvuldig gebruik van verse kruiden iets was voor hekserige tantes op de boerderij. Heel voorzichtig kregen wij in de hoek van de tuin een kruidentuintje, meer dan krulpeterselie & de bieslook met zijn mooie paarse bloemen herinner ik me eigenlijk niet...

Maar de weelde van al die geuren en smaken stapte gelukkig steeds meer mijn leven binnen.
Zo was er een vensterbank met wel 6 soorten basilicum
Weet ik nog zo goed de dag dat ik de verse kruiden salade ontdekte
De eerste keer pesto at..
Het comfort van zachte dille bij mijn vis, de aaibare salieblaadjes die een liefdevolle verhouding hebben met alles dat varken is.
Vers gescheurde oreganoblaadjes over gegrilde groenten
En dan heb ik het nog niet eens over eetbare bloemen gehad. Quelle joie!
's Winters ben ik ook echt onthand zonder de smaakmakers aan de rand van mijn balkon. Natuurlijk droog ik ze en weet ik me te redden. Maar toch...

Dit weekend verkopen we verse kruidenthee op het Fabulous Food Festival. Met een assortiment geweldige kruiden van Biet & Boon: gembermunt met een beetje groene thee, verveine op basis van biologische gunpowder van Simon Levelt, Marrokaanse munt met klaverhoning, chocolademunt met een vleugje jasmijn.
Ook is er polei- & appelmunt en mijn lievelingsgeur: honing-meloen salie, met een bosje daarvan trek ik deze zomer naar Grasse denk ik om het bij Fragonard in een parfum te laten vangen.

Kom naar onze theetuin op de binnenplaats van de lichtfabriek, neem een kopje thee of kom gewoon kruiden proeven en ruiken. En verkondig het verse kruiden (& groenten) woord.
Zodat ieder zichzelf respecterende eetgelegenheid binnenkort verse kruiden in de zaak heeft staan, en wellicht ook groenten.
Je hoeft alleen maar Biet & Boon te bellen voor een abonnement.

1 opmerking:

  1. Sorry, ik MOEST je deze even toesturen, misschien ken je het al. Gr. Gerry
    http://www.stippels.nu/webshop/index.php?toontype=product&id=1542

    BeantwoordenVerwijderen