woensdag 18 mei 2011

drankjes drinken

Als de zon weer gaat schijnen en de dagen lengen kruip je niet meer met een glas rode wijn bij de open haard
Of met een pot thee onder de dekens met een dik boek.

Je neemt een koel drankje bij de lunch, een zelfgebrouwen glaasje ice tea in de middag...
Liefst iets met rinkelende ijsklontjes als apéritief op het balkon.
Ik blaas het stof van de fles pastis,
leg witte wijn, biertjes & marie-henriette koud

En mix eens een cocktail.
Ultieme favoriet blijft denk ik toch de mojito
Maar ook granaatappelsap, wodka & limoen doen het goed
Voor de virgin variant mix ik munt & citroensiroop met bubbelwater.
Rijd eens langs een Franse supermarché voor een collectie limonadesiropen
als u de zon tijdelijk elders zoekt.

Ik zal naast over de hapjes, ook eens iets vaker over de drankjes schrijven..
Vrijdag koken we aziatisch en gaan aan de slag met limoenen, munt, saké, vodka, wat bubbels hier en daar.
Voor bij de knapperig gefrituurde tempura.
Ik houd u op de hoogte!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten