maandag 9 mei 2011

gewoon

Vakantie weer voorbij, zon heeft nu ook een dagje vrij,
stapels mail te beantwoorden, cateringzooi opruimen.

Doe maar weer gewoon....
Wat is gewoon? Ik heb het over eten (what else?!)
Als de werkende & schoolgaande weken weer beginnen is dat in mijn geval dan wellicht iets dat snel bij elkaar geraapt is.
En geen klein fortuin kost, of wat al in de diverse voorraadkasten ligt.
Het wordt bijvoorbeeld:
Noodles met een gegrild stukje vlees of vis. Pastaatje...Soepie,
Of maar even mee-eten met dat wat we toch al voor de catering klaarmaken.
Bijvoorbeeld deze week als menu:

Vanavond tabouleh met vegetarische balletjes, die tival nep gehaktballetjes zijn heel goed te doen,
veel beter in ieder geval dan de gemiddelde kant & klare gehaktbal.
En terwijl de couscous met een handje diepvriesdoperwtjes welt in bouillon en citroensap, snijd je snel peterselie, tomaatjes, komkommer & wat munt fijn. Bak die ballen, roer de groentjes door de couscous, beetje feta erover Klaar! 20 minuten maximaal.

Morgen pasta met runderworstjes in tomatensaus
Pastawater opzetten, worstjes aanbraden in olijfolie met een fijngesneden uitje en een teentje knof. Blik tomatenblokjes erbij. Pasta in de pan.
Pasta klaar, afgieten, worst & saus erdoor. Paar blaadjes verse kruiden erover, handje geraspte kaas. Weer klaar.
Mis je groente, je mag er altijd salade bij eten als je wilt.
Maar we knabbellen zoveel groen weg overdag, deze pasta is een prima maal. Weer 20 minuten & klaar!

Woensdag heben we iets meer tijd in en om het huis, dan kan ik tijdig kip opzetten voor de roti,
pannenkoeken daarvoor liggen nog in de vriezer, paar aardappels tijdig bij de kip en dan groene boontjes

Donderdag een zakendinertje met monsieur, dan verzin ik die dag iets fijns...

Vrijdag hoop ik de barbecue aan te kunnen steken bij het kookatelier.
Snijd ik mijn restjes geitenbok eindelijk tot saté kambing.
Sta daar toch te koken, voor een copieuze lunch op zondag.
Of ik laat me mee uit eten nemen door een lieve vriendin, heb nog een verjaardagsdinertje te goed.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten