zondag 22 mei 2011

La vie en rose

Ik droom al mijn hele leven van mooie verre reizen,
aangezien de daadwerkelijke verre oorden tot dusver zijn uitgebleven zoek ik mijn heil in reisverhalen, food & travel glossies uit verre streken
De geuren, de smaken...
Via mijn kookboeken ben ik wel overal al geweest.
Seafood als aan een Thais strand,
Krabbepoten eten als aan de West-Coast
Dim sum als ware ik bovenop een Hong-Kongse wolkenkrabber
Balinese kip net als in een gevlochten Indonesisch huisje

Het is fijn dat ik al gelukkig word om voor een korte tijd uit mijn dagelijkse leven te stappen,
instappen in de Thalys naar Brussel of Parijs doet me lichtjes zweven
Maar ook op een lome Noord Hollandse zaterdag wist ik me zowaar te wentelen in een Mediterraan vakantiegevoel.
Ik haalde de madammetje op in hun 2e huis (zij wel!!)
We lunchten in de tuin met zelf in de schooltuin gekweekte sla van de oudste mademoiselle
Slenterde wat door landelijke oud Purmerend..
Het kleine volk wilde naar de kermis en maman nestelde zich in de middagzon met haar Parool.
Ik knapte een klein uiltje.
Op mijn kleinstedelijke strooptocht vond ik zowaar de perfecte zomersleehakken,
maar tegen dinertijd ook een echte Chinees, die zelf zijn met eend gevulde loempiaas rolde.
En wat gewokte groene groenten met knoflook extra een hele gewone vraag vond.

Op een zonnig klein stadsterras een yoghurtijsje toe.
Rozig reden we weer naar huis, we waren er even helemaal uit geweest.

1 opmerking:

  1. noordhollander22 mei 2011 om 02:42

    Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen