vrijdag 17 april 2009

kruiden

Om de lente te vieren toog ik net voor de paas, net als de rest van Nederland naar een tuincentrum. Een soort ikea voor mensen met de groene kriebels.
Want om alles steeds maar weer vers aan te slepen blijft een hele klus. Dus alles wat goed bloeit en/of groeit plant ik graag naast de keukendeur op het balkon.
Eerst wat knalrode geranium voor de kleur en mijn gebrek aan groene vingers. Alles wat eetbaar is lijk ik altijd genoeg liefde te kunnen geven. Maar puur decoratieve bloemen en planten zijn bij mij nooit een eindeloos lang leven gegeven.
Maar dan de smaakmakers:
Verse salie, citroentijm en gewone tijm, rozemarijn, kruizemunt, bieslook, Thaise basilicum en zelfs krulpeterselie, voor als ik echt geen bosje verse bladpiet meer in de koelkast heb liggen. En als het echt mooi weer wordt blijft een grote basilicumplant ook altijd wel een maandje leven...
Zo heb je 3-hoog achter ook je eigen lentegevoel. In een plantenbak.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten