donderdag 2 april 2009

Oh caramel

Ik had er al over gehoord, gelezen..
Ik was het al meerdere malen van plan.
Zo'n leuk blikje gecondenseerde melk had ik voor de sier alleen al altijd wel staan. Maar zo 'au naturel' is het me veel te zoet. Voor melk dan.
Maar de caramel productie in de laatste delicious (daar schrijven ze het met een k, maar ik ben nu eenmal dol op de c) deed me watertanden.
Bovendien sta ik deze week een aantal dagen aaneengesloten in de keuken. Dus geen enkel excuus meer. Pan water opgezet, blikje erin..

Het is dus echt waar.
Je legt een blikje gecondenseerde melk 3 uur in (zacht) kokend water. Zorg dat het goed onder water blijft staan. Blikje even laten afkoelen, opentrekken en je hebt een heerlijke zachte caramel pasta. Perfect gewoon.
Want ik weet niet of je wel eens zelf hebt staan klooien met melk en room en suiker en water. Maar het blijft een hoogstaand culinair standje. En dit...ja je moet er wel even bijblijven. Maar dan toch: prachtig!
Ik onthoud het. En schrijf het bij op mijn culinaire CV.

1 opmerking:

  1. hai charlott!!

    Ik heb alles even doorgescant en normaal doe ik dat niet want het is altijd zo saai!...je hebt talent, schrijft heerlijk!!

    ik wacht op je kookboek vol met verhalen

    x anita

    BeantwoordenVerwijderen