vrijdag 3 april 2009

vierkant

Het lijkt heel erg logisch, een inkoppertje bijna. Maar dat ik er dan toch niet eerder aan dacht.
Een cheesecake kun je zo in mooie gebakjes verdelen, petit fours bijna.
Hij is ook nog anti aanbak dus een fritata bakken is kinderspel. Groenten naar wens roosteren, grillen of bakken. Kruiden...
In dat vierkant doen, losgeklopte eieren erover. Her en der zout en peper naar smaak toevoegen. Liefst kruimelig fleur de sel en vers gemalen zwarte peper uit de molen. Al is het alleen maar voor het idee. 20 minuten op 180 graden in de oven. En dan snijd je er mooi blokjes van, die je serveert met wat gecaramelliseerde rode ui.
Maar ik dwaal af van mijn nieuwe perfecte vierkante bakblik. Hij past prima in mijn voor culinair beroepsgedeformeerden totaal ongeschikte combi magnetron.
Want ik mag dan wel de voornamen hebben van een russische prinses, ik heb nog niet haar portefuille en al helemaal niet hetzelfde woonoppervlak. Vandaar dus ook enkel en alleen plek voor het combiding.
Maar het vierkant is perfect: 20 bij 20.
Ik denk dat er ook geweldige brownies uit komen... en short cake met die caramel van gisteren, hartige taarten, focaccia's. Ik houd u op de hoogte.

1 opmerking: