zaterdag 18 april 2009

ontbijt

Met welk gerecht begin je een goed weekend?
Met koud bier en bitterballen op vrijdagavond in het cafe?
Bij mij begint het op de zaterdagmorgen, als er weer tijd is om de dag in je eigen tempo te beginnen.
En niet (zoals door de week) terwijl ik het gevoel heb dat ik nu wel toe ben aan een tweede slokje koffie, me alweer aangekleed, ingepakt en broodtrommels gesmeerd op een schoolplein aan de andere kant van de stad bevind.

Ik word rustig wakker, trek de gordijnen open voor de eerste zonnestralen.
Wandel dan in pyama naar de keuken, geef kusjes op de hoofden van 2 rustig ontwakende meisjes en zet als eerste een grote pot espresso.
Breng water aan de kook in mijn nieuwe koperen pannetje. Prik gaatjes in de eieren. Toast het brood.
Klop warme melk tot schuim en snijd plakjes kaas af.
En met een groot dienblad vol wandel ik terug naar bed:

Warme toast met pittige kaas
Zachtgekookte eitjes
Een groot glas sap en een enorme kom die een mega- cappuccino bevat met een snufje kaneel en net iets meer warme melk dan een echte cappuccino zou kunnen waarderen.
En dan lekker met een krant, een nieuw tijdschrift en mijn appellige laptop nog minstens een uur in bed blijven hangen. Zo kan mijn weekend eigenlijk niet meer stuk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten