donderdag 16 april 2009

Snel klaar

Gister avond was het zaak om liefst binnen 5 minuten eten op tafel te hebben, o.k. 10 mocht ook.

Ik had nog gehaktballetjes in de vriezer liggen van laatst.
Die bracht ik met een blik tomatenblokjes en wat verse tijm zachtjes aan de kook. Versgemalen peper en zout naar smaak erbij.

Verder...
Begiet wat couscous volgens de aanwijzing op de verpakking met kokende kippenbouillon in plaats van water.
Even laten staan, afgedekt met huishoudfolie. Snijd intussen een handje verse munt en peperselie fijn. (wat ben ik blij met mijn vers aangelegde kruidentuintje op het balkon) Snijd een komkommer in blokjes. Roer de couscous korrels goed los en breng op smaak met citroensap, olijfolie, zout en peper, schep de kruiden en de komkommer erdoor.
Serveer met de balletjes in de saus.
Ik had er wat vers geraspte bospeentjes bij.

Mijn kleine dametjes wilden er witte bonen in tomatensaus bij (van Heinz in dat blauwe blik). Tsja..over smaak valt niet te twisten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten