donderdag 28 januari 2010

chioggia

Ik moest ook even uitzoeken hoe je het ook alweer schrijft. Toen las ik dat als je ze kookt, of poft zoals ik van plan was. Die mooie gestreepte kleuren verdwijnen.
Ik heb het over chioggia bietjes van een oud Italiaans ras. Als je ze doorsnijdt zie je prachtige roze en witte cirkels. Dan moeten ze morgen maar rauw in de salade en dan confijt ik er wel wat sjalotjes bij. In een scheutje balsamico, een schepje rietsuiker en boter. Ik heb al zachte geitenkaas en blaadjes van bietenloof. Dat wordt vast wel een fijne salade.
Daarvoor ga ik crostini's maken met met knoflook gestoofde Cavalo Nero, ook wel palmkool of zwarte boerenkool genoemd en gepofte aubergine mousse. Daarna stoof ik een hele berg wildzwijnen vlees (klinkt toch een beetje als een oude Asterix) en daar gril ik dan weer venkel bij. En nog iets erbij... Lekker brood, of eens stukje aardappelpizza, misschien is puree wel erg lekker. En toe? Ik zie wel. Ga overdag eerst nog een potje werken en zie dan wel hoeveel kook-zin ik nog heb.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten