donderdag 21 januari 2010

damesdiner

Je ziet in allerlei bladen altijd prachtige producties van dinertjes. Heb er zelf aan een aantal meegewerkt. Maar voordat ik er toe kom om een tafel mooi aan te kleden, een groep lieve mensen uit te nodigen en dan speciaal voor hen minstens 4 gangen te koken...
Er komen wel vaak bergen mensen spontaan binnenrollen en die blijven dan wel eten. Maar er echt voor gaan zitten thuis, helàs.
Morgen gaat het eindelijk weer eens gebeuren. Ik heb wat lieve dames uitgenodigd. Ik hoop met een diner van flonkerende smaken voorzichtig vast de winter van ons af te schudden.
Vooraf een fijne salade met een tonijn tartaartje en/of met geroosterde biet en een lekkere notendressing,
dan een Thais'"achtig" kokos- bouillon soepje met gegrilde garnalen.
Als pièce een mooie gegrilde vis uit de oven met een lekker gembersausje en fijngesneden bosuitjes + gewokte groenten met cantharellen.
Als dessert citroen-yoghurtmousse uit mijn rozenkopjes.

Nu twijfelde ik wel erg of ik niet juist een laatste ode aan de winter zou brengen, maar gelukkig heb ik volgende week nog meer dames uitgenodigd voor het eten. Dan eten we een bietensoepje denk ik, paddestoelen ravioli's. Ragù van wild, geroosterde knolletjes en lekker brood.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten