woensdag 6 januari 2010

doe maar gewoon??

We doen weer gewoon lees ik overal. Lekker simpel eten, liefst nog goedkoop ook. Nu kan ik me daar best in vinden. Iedere dag 5 gangen met bijpassende wijn is een beetje te veel van het goede. Maar gewoon?? Iedere dag een feestje lijkt me beter. Een beetje aan ons budget denken is wel fijn. Gisteren grote zakken ingeslagen bij de Chinese groothandel. Ik kocht o.a.:
Roti pannekoeken, die kun je ook in de diepvries bewaren. We eten ze met kip en uitjes in Massala. Fijngesnipperd uitje even aanfruiten in olie. Kip (liefst boutjes) en massala erbij en een flink glas water of 2, uurtje laten stoven en dan nog 10 minuten de gekookte aardappels erbij. Serveren met de warme roti pannekoek en beetgare sperzieboontjes of kouseband.
Een flinke hand prei, ik heb nog een potje gevogeltefond van de kerst en wat puree piepers. Maak je een heerlijke vichysoise van; aardappelpreisoep. Prei in ringetjes snijden en even wassen. Aanbakken in wat roomboter. Aardappels er in blokjes bij. Fond of bouillon erbij. Gaar koken, pureren en op smaak brengen. Als je wat extra vet kunt gebruiken tegen de winterkou doe er dan nog een flinke klodder crème fraîche in. Koud en warm lekker. We eten hem deze week gewoon warm. Met Quesadilla's. Tortilla's met kaas ertussen gesmolten.
Voorgemarineerd vlees gekocht: Cha sieuw en spek voor de moksi, samen lekker in stukjes door de bami. Met fijngesneden winterwortel en ui.
Maar ook in een snel bamisoepje, met wat blokjes silk tofu en een handje bladgroente heb je zo een supersnelle hele fijne lunch. Voilà, ons weekmenu.
Gisteren vonden we op de markt een prachtig kropje andijvie en aten we een hele gewone andijviestamppot met spekjes. Ik heb er wel een restje ossebucco saus bijgenomen.
En we hadden Ben & Jerry's toe. Ja die potten staan nu eenmaal in de vriezer en zijn niet eindeloos houdbaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten