dinsdag 12 januari 2010

dim sum

Ik heb mijn vriezer leeggegeten dit weekend,
alles bleef buiten toch nog wel een dag of wat OK.
Er zat nog heel veel dimsum; lees Chinese hapjes in.
Zelfgemaakte loempiaatjes met verse gember,
Garnalen wontons met paddestoelen,
en bao pao broodjes met cha sieuw; gemarineerd varkensvlees
Prima snacks voor na het schaatsen, erwtensoep is ook lekker, maar toch....
Frituurvet opgestookt tot 180 graden. Stoommandje boven een pan kokend water gehangen.
Ik miste alleen een lekker dipje.
Mijn sweet chili saus was op, maar ik heb een kindvriendelijke versie gemaakt.
Ketchup (heinz!!) met een scheutje gembersiroop en citroensap. Verhouding ca 4 staat tot 2 staat tot 1... (dat eindexamen wiskunde ooit was toch niet voor niks).
Prima snacks.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten