dinsdag 26 januari 2010

manger

Tussen al dat gewerk door moet er ook gewoon gegeten worden. Aangezien ik wist dat deze week vol afspraken en deadlines zou zitten heb ik gisteren een uurtje of wat genomen voor een ouderwetse strooptocht naar voedsel voor een week. Die van mij ging wel enkel langs grootgrutters deze week maar toch.

Eerst naar Marqt voor het heerlijke noten-vijgen-, wit- & bruin brood. Biogehakt. Seizoensgroenten van om Amsterdam; winterpeen, aardappels, appeltjes, prei en die lekkere Hoekse chips. Ik ben nog niet zo bemiddeld dat ik mijn hele week voorraad hier kan kopen dus toen ben ik verder getrokken naar die grote blauwe supermarkt. Daar kocht ik melk, sap, broodbeleg, boontjes, blikjes tomaten, rijst, iets visstick-achtigs, biokip, vegetarische stukjes en nog wat levensbehoeften. Aangevuld met alles dat er nog in huis was eten we deze week:

Maandag: Couscous met doperwtjes geweld in kippenbouillon, met onze favoriete warme saus van uitjes-komijn-tomaat en die visstickdingen die met veel citroen wel te eten waren. Volgende keer paneer ik zelf wel weer een filetje met Panko. Ik heb er yoghurt-harissa saus bij genomen.

Dinsdag: Rundergehaktballetjes, ze liggen al te stoven in een sausje met tomaten, heel veel worteldobbelsteentjes, een sjalotje en wat salie. Straks kook ik er pasta bij. berenoortjes (orechietti) zijn momenteel favoriet. Lekker met geraspte kaas.

Woensdag/morgen stoof ik de biokippendijenfilet met een uitje, garam massala, kokosmelk en citroen. Daar eten we Pandanrijst en boontjes bij.

Donderdag maak ik aardappel-preisoep, die is bij ons allemaal favoriet momenteel.

En vrijdag weet ik niet wat we eten, er komen een aantal fijnproevende dames langs..ik verzin wel iets lekkers!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten