maandag 5 oktober 2009

comfort

Na hard werken is het goed eten. Na uren fysiek in touw te zijn geweest heb zelfs ik geen zin meer in uitgebreid koken. Maar zaterdagmiddag nog wel. Dus maakte ik een flinke pan ossebucco. Altijd fijn. Zodat er gisteravond een geurige pan stoofvlees op me wachtte.
Ik heb kalfschenkels door flink met zout en peper gekruid bloem gehaald. Even aangebraden in olijfolie en weer uit de pan gehaald. Toen (in dezelfde stoofpan) 4 gesnipperde uien met fijngesneden verse salie en en flinke peen in dobbelsteentjes in de olijfolie laten smoren. Toen het vlees er weer bij, een blik tomatenpulp en een fikse scheut rode wijn. De nog in hun laatste velletje verpakte teentjes van een halve bol knoflook en stoven maar. Een uurtjes of 3-4. Tot het vlees supermals is. Lekker op smaak gebracht met zout en versgemalen peper. Ik heb er tagliatelle bij gegeten. Maar polenta of aardappelpuree is ook heel lekker.
En als ik citroenen had gehad dan had ik er nog een mengsel van gele fijngeraspte citroenschil, een teentje ragfijn gesneden knoflook en versgesneden bladpeterselie erover gedaan. Deze gremoulata wordt klassiek bij ossebucco gegeten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten