vrijdag 9 oktober 2009

Presentatie

Ik kan goed en met veel enthousiasme vertellen over Madame Charlotte. Eigenlijk kan straks niemand meer zonder. We verkopen instant culi geluk.
Maar kort en bondig? Dat is niet zo mijn ding, zeker niet als er zoveel te vertellen valt. En toch... als je mensen geintresseerd wilt krijgen kun je beter zeggen: Heeft u een minuutje? Dan: Heeft u een uurtje?
Gelukkig hoef ik als worstelende nieuwe ondernemer niet alles zelf te verzinnen. Net als er vakbonden zijn voor de loonslaven. Zijn er voor ons, de vrije vogels: ondernemershuizen. En daar leerde ik gisteren "pitchen". Binnen een minuut, kort, bondig, grappig, overtuigend, enthousiast en inspirerend je idee samen vatten. Pfff.. als je dit achter elkaar voorleest ben je al een minuut kwijt.
Maar desalniettemin, ik denk dat ik veel heb geleerd. Bovendien heb ik in mijn netwerk nu ook een kattenoppas, een persoonlijk stylist, life manager, masseur en nog vele anderen.
Volgende week is er een wedstrijd bij het ondernemershuis. Wie heeft het beste idee? (voor een nieuw bedrijf wel te verstaan). 1 minuut pitchen en dan nog 5 minuten demonstreren. Natuurlijk is mijn idee het allerbeste, en als ik nu de hele week blijf oefenen...pitcherdepitch. Dan overtuig ik vanaf volgende week de rest van de wereld daar vast ook van. Wordt vervolgt.

2 opmerkingen:

  1. Erwin R. (medepitcher)9 oktober 2009 om 04:03

    Enthousiasme terugbrengen tot één minuut. Dat vergt inderdaad enig geschaaf en gebeitel en gehak. Maar het gaat je lukken, daarvan ben ik overtuigd. En ik doe gezellig met je mee. Want eehh... mijn idee is ook het allerbeste.
    Succes donderdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Charlotte, it runs in the family; lekker koken en goed presenteren, oftewel:"De appel valt niet ver van de boom".
    Weet je nog hoe je vroeger graag met je handen at bij ons?
    Succes met je webwinkel en groeten van Riekele en mij, Vera.

    BeantwoordenVerwijderen