zondag 28 februari 2010

een bloem

Een collega zei eens tegen me, een mooie vrouw zou altijd een verse bloem in haar haar moeten dragen! Er is inderdaad geen mooier accessoire. Ter compensatie van het druilerige Hollandse winterweer heb ik samen met de kleine Madammekes een tafeltje vol kunstbloemen voor in je haar bij elkaar gespaard.
Bloemen zijn ook de mooiste dingen om je huis mee te versieren. Ik heb me gisteren in de regen naar de markt geworsteld en heb de lente in huis gehaald: roze ranonkeltjes en roze, witte en zalmroze rozen. Ik heb ze verdeeld over kleine vaasjes, oude flesjes en 1 mooie grote vaas. Ik ga binnenkort op allerlei brocantes voor jullie op zoek naar mooie flesjes voor op tafel. Want een beetje diner is niets zonder bloemen op tafel. Ook Madam Stoltz heeft in haar assortiment fijne vaasjes. Zodra Madame Charlotte een ruimere opslag heeft zal ik ons assortiment flink uitbreiden. Maar de tip tegen dit druilerige weer is: bloemen! En de keuken in duiken met een fijn muziekje. Ik ga zo zelf gekruide grissini (broodstengels) bakken, en koekjes en pizza. Even wat testjes voor een catering. Geslaagde recepten volgen!

Caro Emerald draagt ook met verve bloemen in haar haar en maakt daarnaast de perfecte muziek om heerlijk bij te gaan staan koken.


Nog een feestelijke bloementip

Geen opmerkingen:

Een reactie posten