woensdag 3 februari 2010

voorraad opeten

Ik werk niet meer zo veel voor Albert Heijn (lees Allerhande) maar ik ben toch een soort hamster geworden. Ik houd ervan om zoveel eten mijn 'hol' binnen te slepen dat we een week of wat rustig elke dag een mannetje of 6-8 kunnen laten mee-eten. Op zich een hele gastvrije eigenschap, en leuk als je een grote voorraadkelder hebt. Maar het wordt in mijn kleine maar fijne appartement wel een beetje vol.
Na een rondje langs de fijne slager, de groothandel en de Chinese supermarché kunnen we voorlopig beter de boel gaan opeten.
Heb ossebucco met pasta in de aanbieding, een hele berg dimsum. Nog wat wildzwijnstoof..
En onderstaande traktatie:
Ik ga straks een hele kip en een hele rij spare-ribs koken in een marinade die ik in een eerder blog voor eend beschreef. Chinese wijn, sojasaus, sinaasappel, kaneel, steranijs. Dat werk. Aan de kook brengen, de kip een uurtje laten koken, dan nog 20 minuten de ribbetjes erbij en in de marinade laten afkoelen. Vanavond nog een uurtje roosteren in de oven. En we eten ze op met witte rijst & gewokte groenten met gember en knoflook.
Je kunt natuurlijk lekkere spare-ribs kant en klaar bij een goede slager kopen. Dan hoef je alleen nog maar rijst te koken en groente te wokken.

En als je nu niet aan voorraden doet en ook geen uren in de keuken wilt of kunt staan. Kijk dan eens op www.sterkineten.nl Ik snap eigenlijk ook niet wat ik de hele week nog in de keuken doe.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten