maandag 1 februari 2010

top friet

De aanhouder wint.
Ik had overal al berichten gehoord en gelezen over de geweldige friet van Joost Hoes die hij verkoopt in zijn friethoes. Op de weg van het station de stad in, in Haarlem. We hadden alleen last van opstartpech en stonden steeds voor een dichte deur.
Maar nu was het gelukkig raak. Voortaan zijn ze zeker open vanaf 1 uur tot een uur of 8 werd me verzekerd. En die frieten zijn het omrijden en wachten zeker waard. Geweldige dikke frieten, gebakken in een mengsel van 5 soorten olie. Goudbruin, knapperig van buiten en boterzacht van binnen. We aten ze met de zelfgemaakte mayonaise en er was ook nog live Ajax-Feyenoord op tv, mijn lief was zeer tevreden.
Je kunt er een strippenkaart kopen voor 10 friet. Goed kado!
Ook voor jezelf, de zaterdagmarkt op de Grote Markt is namelijk steeds beter. Bloemen, prima kaasboer, pasteitjes, goede notenkraam, Franse delicatessen. Als je dan op de terugweg ook nog zo'n frietje kunt scoren... En ik weet wel wat we voortaan bij onze gegrilde kippen eten.

Eiburgh snacks in Amsterdam blijft favoriet die hebben er namelijk ook nog stoofvlees bij. En als ze goede zin hebben zelfgemaakte tartaarsaus.
Maar de friet van friethoes is top! Mijn eventuele emigratie naar Haarlem in de toekomst staat me steeds minder tegen. Kijk op www.friethoes.nl. Hun logo van Joost Swarte maakt het friethoes helemaal af.

1 opmerking:

  1. Joost Hoes gaan we als held uitlichten op ZTRDG.nl (wat de boer wél kent)! Dat is een website over lokaal, biologisch en seizoensgebonden eten. En hij wordt geplaatst in de maart-editie.

    Voor de liefhebbers: editie februari gaat aanstaande vrijdag online. Check www.ztrdg.nl.

    BeantwoordenVerwijderen